Wemmel, 11/01/2018

Met een onderscheidende aanpak is het nieuwe contentproductiehuis Becoming klaar om de Belgische markt te veroveren. Managing Director Sam De Cock wil met zijn team merken overtuigen om een betere band met hun klanten te creëren, door middel van straffe verhalen. Becoming hanteert daarbij een agile proces en extreme transparantie naar klanten toe.

Becoming, de nieuwste speler in de contentwereld, werd in oktober 2017 opgericht met als doel om merken met consumenten te verbinden door sterke verhalen – in de vorm van tekst, video en audio. Maar niet op de traditionele manier. Sam licht toe: “De ‘grote strategieronde’ is bij ons beperkt. Het is immers niet de bedoeling dat klanten meteen een kwart van hun jaarbudget kwijt zijn, nog voor er ook maar één letter op papier staat. Bij elke nieuwe klant plannen we een volledige dag in om te praten met het management, de medewerkers, de klanten en andere stakeholders. Die informatie geeft ons een ijzersterk beeld van de context en de uitdagingen van het bedrijf, en de verhalen die intern en in de periferie van het merk leven. Het grote voordeel is dat we zo snel kunnen starten met de ontwikkeling van sterke content.”

Onderweg leren en bijsturen

In een kleine maand tijd is het ganse voortraject achter de rug, inclusief een contentplan op maat. Dat contentplan laat ruimte om te leren van de ervaringen en de feedback van consumenten. “Je kunt een waterdicht plan opstellen en uitvoeren, om dan op het einde van het jaar te merken dat de resultaten toch niet bevredigend zijn”, aldus Sam. “Dat voorkomen we met een flexibel plan waarin we de ruimte voorzien om de vooropgestelde koers te wijzigen in functie van wat we onderweg leren. We beseffen maar al te goed dat de context snel verandert, en we pretenderen niet dat we alles op voorhand kunnen weten. Door ons proces op een andere manier te organiseren, kunnen we optimaal inspelen op veranderingen.”

Ijzersterk team en netwerk

Voor de contentproductie rekent Becoming op eigen medewerkers en een betrouwbaar netwerk van specialisten, waaronder videoproducers, fotografen en designers. “Vandaag werken er twee medewerkers bij Becoming, tegen het einde van dit jaar worden dat er vier, en in december 2019 willen we met een tiental zijn”, klinkt het ambitieus.

Over Becoming

Becoming is een Belgisch contentproductiehuis dat merken met klanten verbindt door straffe content. De naam Becoming is afgeleid van de Engelstalige werkwoordelijke continuous van to become. Becoming gelooft dan ook dat content allesbehalve een one shot is, maar een middel om continu te bouwen aan een betere relatie met klanten. Becoming werkt rechtstreeks voor merken, communicatiebureaus en de media.

Meer informatie

www.wearebecoming.be

Contactpersoon

Sam De Cock

sam@wearebecoming.be

+32 496 604 481