Inspiratie nodig?

Content is onze specialiteit. Die kennis willen we delen.

Inspiratie nodig?

Content is onze specialiteit. Die kennis willen we delen.

We inspireren je graag met tips en tricks, nieuwigheden in de contentwereld en persoonlijke bevindingen.

We inspireren je graag met tips en tricks, nieuwigheden in de contentwereld en persoonlijke bevindingen.

We inspireren je graag met tips en tricks, nieuwigheden in de contentwereld en persoonlijke bevindingen.

We inspireren je graag met tips en tricks, nieuwigheden in de contentwereld en persoonlijke bevindingen.

business-conference-learning-7095-overview

Wat is contentmarketing? De 3 bouwstenen die je moet kennen

Traditionele marketing werkt steeds minder goed. Reclameboodschappen pushen, wekt immers veel weerstand op. Als marketeer moet je weten dat er een betere manier bestaat. Enter contentmarketing.

BEC_blog_voordelen whitepaper_overview

4 redenen waarom een whitepaper schrijven een fantastisch idee is

Contentmarketing is meer dan alleen bloggen, vloggen en ploggen. Er zijn tal van andere formats die je kan inzetten om je merk een reputatieboost – en een stel interessante leads – te bezorgen. Een whitepaper bijvoorbeeld.

BEC_blog_hoe seoteksten schrijven_foto overview

Hoe schrijf je voor mensen én (zoek)machines: 5 tips voor de perfecte SEO-tekst

Search Engine Optimization (SEO) is de heilige graal van elke contentmarketeer. Met SEO zorg je ervoor dat je content zo hoog mogelijk verschijnt bij Google en andere zoekmachines. De sleutel tot succes anno 2018? Je lezers van vlees en bloed niet vergeten. Die komen écht niet om een eindeloze herhaling van keywords te lezen.

Emailbestand_Overview

7 tips om je e-mailbestand op te bouwen 

Je wil met e-mailmarketing starten? Een briljant idee! Maar naar wie stuur je je mails in godsnaam? Je moeder? Je voetbaltrainer? Of wil je op een GDPR-vriendelijke manier een maildatabase opbouwen van waardevolle contacten die je e-mails wél graag zien komen? Je krijgt van ons zeven tips om in no time van zero naar hero te gaan. 

Verkorte meta descriptions 2_overview 2

Google verkort de meta descriptions opnieuw: wat nu?

Google is de baas. Lees: de SEO-community kan niet anders dan volgen. Na een verlenging van de meta descriptions in januari, lijken de paginaomschrijvingen in de zoekresultaten nu toch weer korter geworden te zijn. Maar hoe zorg je er nu voor dat jij en je meta descriptions voorbereid zijn op Googles grillen?

Man mobile overview

Maak je content mobile-proof: 4 tips

Tenzij je doelgroepen nog in 2005 leven, komen ze je content vroeg of laat tegen in een mobiele versie. Daarop voorbereid zijn is dus een must. Je wil niet dat je lezers tot in het oneindige moeten inzoomen of – erger nog – van links naar rechts moeten scrollen om je zinnen te lezen. Maar hoe zorg je ervoor dat al je content er ook op telefoon- en tabletschermen flawless uitziet? Wel, zo.

Let’s talk generations_klein

Communiceren zonder in de generatiekloof te vallen, zo doe je dat

Op Let’s Talk Generations, een event georganiseerd door Howest Kortrijk, kwamen Babyboomers, Generatie X’ers en een hele hoop Millennials op 28 maart samen om het te hebben over generatiekloven en hoe die te overbruggen in ons communicatievak. Want jongeren bereiken is niet hetzelfde als senioren bereiken. En wanneer hoort iemand bij ‘de jongeren’? En wie zijn die ‘senioren’ dan eigenlijk? En mogen we mensen wel in vakjes duwen? 

Becoming_Foto’s_Website_SLF

Nieuw contentproductiehuis Becoming zet in op een agile aanpak

Met een onderscheidende aanpak is het nieuwe contentproductiehuis Becoming klaar om de Belgische markt te veroveren. Managing Director Sam De Cock wil met zijn team merken overtuigen om een betere band met hun klanten te creëren, door middel van straffe verhalen. Becoming hanteert daarbij een agile proces en extreme transparantie naar klanten toe.

jake-hills-389

Van content naar verkoop in 5 stappen

Je kunt content creëren en publiceren zoveel je wil, maar zonder een kristalhelder doel voor ogen blijf je achter met een hoopje onbestemde creaties. Om van echte content marketing te spreken, weet je best op voorhand welk doel je content moet bereiken.

SAMSUNG CSC

Investeren in video? Een goed idee!

Video is overal. Open Facebook en het ene na het andere filmpje wordt op je afgevuurd. Maar moeten video’s enkel over de wondere wereld van avocado’s, epic fails, DIY hacks en katten gaan? Think again! Video: de perfecte manier om je doelgroep te overtuigen.

SAMSUNG CSC

Customers The Day After Tomorrow - een interview met Steven Van Belleghem

Artificial intelligence, het klinkt als science fiction uit een verre toekomst. Toch is dat niet zo en dat weet Steven Van Belleghem maar al te goed. In zijn nieuwste boek, Customers The Day After Tomorrow, kijkt hij vooruit, naar de toekomst van customer relations en de voordelen van AI. Wij kregen hem te pakken om een tipje van de sluier te lichten.

Becoming_gif_V2_zonder_baseline