0:00 / 0:00

Lidl

Rekruteringscampagne


Becoming vormt al jaren een dynamisch duo met Insilencio, hét employer branding agency van de Lage Landen. Onze voorliefde voor de mens in het verhaal is de rode draad in onze samenwerking. Toen Insilencio ons vroeg om rekruteringsvideo’s te produceren voor Lidl, twijfelden we geen seconde.

De briefing

Lidl ondervond moeilijkheden om minder voor de hand liggende functies – lees: alles wat de klant níét ziet – in te vullen. Daarom ontwikkelde Insilencio een plan met een glansrol voor content.

Becoming kwam in beeld voor de uitwerking van negen rekruteringsvideo’s. Geen doordeweekse ‘Hier is het keitof’-filmpjes, maar video’s met een creatieve invalshoek en een sterk verhaal. Doel: zoveel mogelijk mensen laten kennismaken met de carrièremogelijkheden bij Lidl.

  • klankbord voor onze partner

    Insilencio ontwikkelde een strategie met bijhorend concept: “Ge denkt da g’ons kent?”. Daarna toetste het af bij Becoming: is deze aanpak voldoende aantrekkelijk? En vooral: is ze haalbaar?
  • we doken in de research

    Insilencio verzorgde de eerste voorbereidende interviews. Wij gingen nog een stapje verder: hoe vertalen we dit naar bewegende beelden? En kan dat razendsnel, alsjeblieft? Een wel erg nijpende deadline loerde immers om de hoek.
  • het juiste team verzameld

    Becoming stelde een strakke planning op voor de shoots en de montage. We stelden een powerteam samen: cameralui, geluidstechnici, regisseur en monteur. Ook de casting van figuranten namen we voor onze rekening.
  • camera, klaar ... actie!

    We namen 9 video’s op in een tijdspanne van 3 weken. In alle uithoeken van België. Na enkele weken waren alle video’s gemonteerd, in twee talen ondertiteld en helemaal klaar om toptalent te rekruteren.



Het kostte ons een paar emmers bloed, zweet en tranen, maar het resultaat mag er zijn! Dankzij 9 straffe rekruteringsvideo’s leren potentiële medewerkers Lidl pas écht kennen.
  • 9

    rekruteringsvideo's
  • 3

    weken om te shooten
  • 1.400

    afgelegde kilometers

RELEVANTE CASES

Doet deze case je dromen van een contentpartner die sterk is in denken, plannen én uitvoeren? Neem vandaag nog contact met ons op. We helpen je graag aan straffe content.