0:00 / 0:00

Thomas More Hogeschool

Animatievideo zet nieuwe opleiding in de kijker


Vanaf september 2019 werd het gros van de vroegere HBO5-opleidingen omgevormd tot graduaatsopleidingen. Dat betekent dat studenten in heel wat vakgebieden aan de hogeschool studeren in plaats van aan een Centrum voor Volwassenenonderwijs. Om die verandering, met al haar voordelen, toe te lichten, maakten we een flitsende animatievideo.

De briefing

Thomas More zocht een communicatiepartner die kon meedenken. Want er zijn duizend-en-één manieren om deze boodschap te verkondigen. Thomas More vroeg aan Becoming om een sterk verhaal te laten leven. En – spoiler alert – dat hebben we ook gedaan!

  • doorvragen en luisteren

    We luisterden aandachtig naar de wensen en doelstellingen van Thomas More tijdens een meeting ter plaatse. Om vat te krijgen op de vraag deden we uitvoerige research. Wat zijn houden die nieuwe graduaatsopleidingen precies in? Voor wie zijn ze bedoeld? En waarom wil Thomas More ermee uitpakken?
  • de tijdlijn stroomlijnen

    Timing was cruciaal. De video moest begin januari 2019 gelanceerd worden via verschillende kanalen. Dus maakten we de juiste afspraken, inclusief oplevertermijnen en feedbackmomenten.
  • creatief concept

    We gaven een creatieve twist aan de vraag van Thomas More en ontwikkelden een scenario en een visueel concept. Het werd een ingenieuze mix van gefotografeerde modellen in een geanimeerde omgeving met getekende schetsen.
  • we lieten van ons horen

    Tijdens elke stap werkten we nauw samen met Thomas More. Want verrassingen houden altijd een risico in. We nodigden de klant uit om regelmatig feedback te geven op de stand van zaken.
  • professionele uitwerking

    Al snel kreeg ons concept groen licht en gingen we over tot productie: fotografie, animatie en voice-over. Zo creëerden we een productie waarvan de klant blij werd – net zoals wij – én die de doelgroep wist te overtuigen.



Resultaat? Een animatievideo die gezien mag worden én die werkelijk gezien wordt! Op YouTube alleen werd hij al 11.600 keer bekeken. Bovendien verscheen hij uitgebreid in het reclameblok in verschillende Vlaamse bioscopen.
  • 11.600

    weergaven op YouTube
  • 6

    modellen in beeld gebracht
  • 2

    taarten gefotografeerd (en opgegeten)

RELEVANTE CASES

Doet deze case je dromen van een contentpartner die sterk is in denken, plannen én uitvoeren? Neem vandaag nog contact met ons op. We helpen je graag aan straffe content.