0:00 / 0:00

Toerisme Vlaanderen

Inspiratiebrochure voor logiesuitbaters


Voor Toerisme Vlaanderen ontwikkelden we een inspiratiebrochure die logiesuitbaters overtuigt om hun profilering aan te pakken. Dat is belangrijk, want toeristen zoeken steeds meer naar unieke ervaringen en sterke verhalen. We spraken met zes logiesuitbaters die succesvol aan hun profilering werken, en vertaalden de marketingtheorie naar concrete tips voor logiesuitbaters. Resultaat? Een brochure barstensvol inspiratie.

De briefing

Toerisme Vlaanderen heeft een belangrijke missie: Vlaanderen op de kaart zetten als aantrekkelijke toeristische bestemming. Een inspiratiebrochure voor logiesuitbaters was een belangrijke stap in de goede richting. Want als de logiesuitbaters zichzelf en onze regio uitstekend profileren, is het halve werk al achter de rug.
  • kraakheldere kick-off

    Tijdens een kick-offmeeting bij Toerisme Vlaanderen leerden we de doelstellingen kennen. Vragen en doorvragen tot we de kern van de zaak kennen, dat is ons motto. Zo gingen we buiten met een glashelder beeld van hun ambities.
  • structureren en anticiperen

    Eenmaal op kantoor knipten we de bureaulamp aan om de structuur van de brochure uit te zetten. Daarbij doorploegden we relevante marketingliteratuur. Dat werd het raamwerk waaraan we ons hele verhaal zouden ophangen.
  • planning, planning en nog eens planning

    We brachten alle taken in kaart, legden de interviews met zes logiesuitbaters vast en stelden een planning op met tussentijdse deadlines.
  • de pennen bovengehaald

    Eindelijk: tijd voor de uitwerking. Schrijven, herlezen en herschrijven. Van ruw naar vlijmscherp. Tot het de verwachtingen van de klant overtrof.
  • en intussen ...

    In elke fase keken we kritisch naar ons eigen werk: is dit logisch? Aantrekkelijk verwoord? Foutloos? Spreekt het de doelgroep aan?
  • finito!

    Zo leverden we een sterke, inspirerende publicatie af die deed wat ze moest doen: logiesuitbaters zin geven om met een duidelijk verhaal naar buiten te komen.



Een stevige deadline, veel research, boeiende interviews en een ongeziene ambitie om er een prachtbrochure van te maken: met deze ingrediënten maakten wij een straf stukje content.
  • 673

    keer gedownload
  • 35

    pagina's vol copykwaliteit
  • 6

    testimonials in kaart gebracht

RELEVANTE CASES

Doet deze case je dromen van een contentpartner die sterk is in denken, plannen én uitvoeren? Neem vandaag nog contact met ons op. We helpen je graag aan straffe content.