For Good

Copywriting

For Good

Copywriting

Of we de teksten wilden schrijven voor de gloednieuwe website van de ecologische app For Good? Daarover hebben we geen seconde moeten twijfelen. We dragen graag ons steentje bij aan een groenere wereld. Het was het begin van een aangename en vooral duurzame samenwerking.

Of we de teksten wilden schrijven voor de gloednieuwe website van de ecologische app For Good? Daarover hebben we geen seconde moeten twijfelen. We dragen graag ons steentje bij aan een groenere wereld. Het was het begin van een aangename en vooral duurzame samenwerking.

Overtuigende copy
voor een betere wereld

Overtuigende copy voor een betere wereld

Overtuigende copy voor een betere wereld

De For Good app meet je ecologische voetafdruk en vertelt je hoe die beter kan. Om de werking van die app op een duidelijke en overtuigende manier uit te leggen, had de onderneming een heldere website nodig. Een website waarop alle features op de juiste manier aandacht krijgen, en waar zowel bedrijven als particulieren vinden wat ze zoeken. Becoming plaatste de kracht van For Good op de voorgrond. 

Barbara Van Cauwelaert, Marketing Communications Specialist bij For Good: “De samenwerking verliep heel goed. Becoming hield rekening met onze identiteit, en ging meteen aan de slag. Op twee weken was alles rond.”


De For Good app meet je ecologische voetafdruk en vertelt je hoe die beter kan. Om de werking van die app op een duidelijke en overtuigende manier uit te leggen, had de onderneming een heldere website nodig. Een website waarop alle features op de juiste manier aandacht krijgen, en waar zowel bedrijven als particulieren vinden wat ze zoeken. Becoming plaatste de kracht van For Good op de voorgrond. 

Barbara Van Cauwelaert, Marketing Communications Specialist bij For Good: “De samenwerking verliep heel goed. Becoming hield rekening met onze identiteit, en ging meteen aan de slag. Op twee weken was alles rond.”

 

De For Good app meet je ecologische voetafdruk en vertelt je hoe die beter kan. Om de werking van die app op een duidelijke en overtuigende manier uit te leggen, had de onderneming een heldere website nodig. Een website waarop alle features op de juiste manier aandacht krijgen, en waar zowel bedrijven als particulieren vinden wat ze zoeken. Becoming plaatste de kracht van For Good op de voorgrond. 

Barbara Van Cauwelaert, Marketing Communications Specialist bij For Good: “De samenwerking verliep heel goed. Becoming hield rekening met onze identiteit, en ging meteen aan de slag. Op twee weken was alles rond.”

 

De For Good app meet je ecologische voetafdruk en vertelt je hoe die beter kan. Om de werking van die app op een duidelijke en overtuigende manier uit te leggen, had de onderneming een heldere website nodig. Een website waarop alle features op de juiste manier aandacht krijgen, en waar zowel bedrijven als particulieren vinden wat ze zoeken. Becoming plaatste de kracht van For Good op de voorgrond. 

Barbara Van Cauwelaert, Marketing Communications Specialist bij For Good: “De samenwerking verliep heel goed. Becoming hield rekening met onze identiteit, en ging meteen aan de slag. Op twee weken was alles rond.”

SnelheidArtboard 2

Mag het iets sneller?

“Onze timing was heel strak, maar het hele project verliep ontzettend vlot”, vindt Barbara. “Er werd meteen een briefing ingepland, en daarna kregen we al snel een klein stukje tekst doorgestuurd, zodat we een idee hadden van de tekststijl en de aanpak. Dat geeft vertrouwen.” 

Exact twee weken na de briefing moest de nieuwe site klaar zijn voor gebruik, dus een hoog tempo was essentieel. We startten dan ook meteen na de briefing met het schrijven van een testpagina om de juiste tone of voice te bepalen. Tien dagen later waren alle teksten klaar. Van een sprint gesproken.

Mag het iets sneller?

“Onze timing was heel strak, maar het hele project verliep ontzettend vlot”, vindt Barbara. “Er werd meteen een briefing ingepland, en daarna kregen we al snel een klein stukje tekst doorgestuurd, zodat we een idee hadden van de tekststijl en de aanpak. Dat geeft vertrouwen.” 

Exact twee weken na de briefing moest de nieuwe site klaar zijn voor gebruik, dus een hoog tempo was essentieel. We startten dan ook meteen na de briefing met het schrijven van een testpagina om de juiste tone of voice te bepalen. Tien dagen later waren alle teksten klaar. Van een sprint gesproken.

Mag het iets sneller?

“Onze timing was heel strak, maar het hele project verliep ontzettend vlot”, vindt Barbara. “Er werd meteen een briefing ingepland, en daarna kregen we al snel een klein stukje tekst doorgestuurd, zodat we een idee hadden van de tekststijl en de aanpak. Dat geeft vertrouwen.” 

Exact twee weken na de briefing moest de nieuwe site klaar zijn voor gebruik, dus een hoog tempo was essentieel. We startten dan ook meteen na de briefing met het schrijven van een testpagina om de juiste tone of voice te bepalen. Tien dagen later waren alle teksten klaar. Van een sprint gesproken.

Mag het iets sneller?

“Onze timing was heel strak, maar het hele project verliep ontzettend vlot”, vindt Barbara. “Er werd meteen een briefing ingepland, en daarna kregen we al snel een klein stukje tekst doorgestuurd, zodat we een idee hadden van de tekststijl en de aanpak. Dat geeft vertrouwen.” 

Exact twee weken na de briefing moest de nieuwe site klaar zijn voor gebruik, dus een hoog tempo was essentieel. We startten dan ook meteen na de briefing met het schrijven van een testpagina om de juiste tone of voice te bepalen. Tien dagen later waren alle teksten klaar. Van een sprint gesproken.

Eerlijk duurt het langst

De stijl die Barbara voor de For Good website voor ogen had was duidelijk: wat tongue-in-cheek, maar vooral laagdrempelig en eerlijk. Geen jargon en geen ver-van-ieders-bed-show, maar heldere webteksten die motiveren.  

Een missie naar ons hart

Waarom we zo enthousiast waren toen For Good onze hulp inriep? Omdat de ambitieuze onderneming een missie heeft. Duurzaamheid zit ook ingebakken in de identiteit van Becoming. Mensen aanzetten tot een duurzamer leven, dat is iets waar wij graag onze schouders onder zetten.

Eerlijk duurt het langst

De stijl die Barbara voor de For Good website voor ogen had was duidelijk: wat tongue-in-cheek, maar vooral laagdrempelig en eerlijk. Geen jargon en geen ver-van-ieders-bed-show, maar heldere webteksten die motiveren.  

Een missie naar ons hart

Waarom we zo enthousiast waren toen For Good onze hulp inriep? Omdat de ambitieuze onderneming een missie heeft. Duurzaamheid zit ook ingebakken in de identiteit van Becoming. Mensen aanzetten tot een duurzamer leven, dat is iets waar wij graag onze schouders onder zetten.

Eerlijk duurt het langst

De stijl die Barbara voor de For Good website voor ogen had was duidelijk: wat tongue-in-cheek, maar vooral laagdrempelig en eerlijk. Geen jargon en geen ver-van-ieders-bed-show, maar heldere webteksten die motiveren.  

Een missie naar ons hart

Waarom we zo enthousiast waren toen For Good onze hulp inriep? Omdat de ambitieuze onderneming een missie heeft. Duurzaamheid zit ook ingebakken in de identiteit van Becoming. Mensen aanzetten tot een duurzamer leven, dat is iets waar wij graag onze schouders onder zetten.

Eerlijk duurt het langst

De stijl die Barbara voor de For Good website voor ogen had was duidelijk: wat tongue-in-cheek, maar vooral laagdrempelig en eerlijk. Geen jargon en geen ver-van-ieders-bed-show, maar heldere webteksten die motiveren.  

Een missie naar ons hart

Waarom we zo enthousiast waren toen For Good onze hulp inriep? Omdat de ambitieuze onderneming een missie heeft. Duurzaamheid zit ook ingebakken in de identiteit van Becoming. Mensen aanzetten tot een duurzamer leven, dat is iets waar wij graag onze schouders onder zetten.

BEC_Case For Good_Laptop2

Zin gekregen om erin te vliegen? 

Zin gekregen om erin te vliegen? 

Zin gekregen om erin te vliegen? 

Heeft deze case je doen dromen van een eigen contentproject? Goed zo, dat was de bedoeling. Neem vandaag nog - liefst nu - contact met ons op. We helpen je graag aan straffe content. 

Heeft deze case je doen dromen van een eigen contentproject? Goed zo, dat was de bedoeling. Neem vandaag nog - liefst nu - contact met ons op. We helpen je graag aan straffe content. 

Heeft deze case je doen dromen van een eigen contentproject? Goed zo, dat was de bedoeling. Neem vandaag nog - liefst nu - contact met ons op. We helpen je graag aan straffe content. 

Becoming_gif_V2_zonder_baseline